OK tankstations is de nieuwe hoofdsponsor van NAC Breda. Het van oorsprong Zweedse merk en de Parel van het Zuiden hebben overeenstemming bereikt over een sponsorcontract voor een jaar met de optie op meerdere jaren. Daarmee neemt OK na vier jaar het stokje over van CM.com, de Bredase communicatieprovider blijft echter wel aan NAC verbonden als partner.

De geschiedenis van OK in Nederland begint in de jaren 50 van de vorige eeuw. Het netwerk van OK benzinestations liep destijds op tot meer dan honderd. Na de overname door een buitenlandse partij werden de stations omgeturnd naar andere merken. Sinds 2004 is het Nederlandse bedrijf Catom eigenaar van het merk in Nederland, dat de naam OK als merknaam voor benzinestations in ere herstelde. Inmiddels zijn er zestig benzinestations verspreid over het land onderdeel van de OK-keten. In de komende maanden worden twee tankstations geopend in Breda, het hoofdkantoor is hier reeds gevestigd.

Directeuren Jan Willem Westerhuis en Rik de Leeuw den Bouter hopen met het sponsorschap onder andere de naamsbekendheid te vergroten, zowel landelijk als in de regio onder NAC-supporters. De keuze voor NAC is niet helemaal toevallig. Naast het feit dat het hoofdkantoor van Catom in Breda is gevestigd, dragen beide heren sport een warm hart toe, Westerhuis is daarnaast ook fervent NAC-supporter en brengt graag een bezoekje aan het Rat Verlegh Stadion. Algemeen Directeur Luuc Eisenga: “Het zong al een tijdje rond dat we op zoek moesten naar een nieuwe hoofdsponsor. Het vinden van een geschikte partij die aansluit bij de club is geen eenvoudige opgave en kost dan ook tijd. OK is een grote landelijke partij met kernwaarden als toewijding en ambitie, dat sluit naadloos aan op hetgeen NAC sterk maakt en wij van onze spelers en organisatie verwachten. Ik ben trots dat wij ze aan ons hebben weten te binden. Daarmee mee hebben we weer een belangrijke pion ingevuld.”

Jan Willem Westerhuis/Rik de Leeuw den Bouter: “Voor het komend jaar staat bouwen centraal bij NAC. Er ligt een goed plan waar wij ons prima mee kunnen identificeren. Ook OK is altijd aan het bouwen aan haar organisatie. NOAD is tevens een van onze lijfspreuken.”